Wednesday, September 30, 2009

Doa Pembukaaan

Alhamdulillah, dengan penuh tawaddu‘, aku menadah tangan bersyukur ke hadrat-Mu di atas penyempurnaan pembukaan blog ini yang aku namakan fath.albab. Aku memohon kepada-Mu jua Ya Allah agar blog ini dilimpahi rahmat dan keberkatan, hidayah dan inayah yang berpanjangan daripada-Mu. Jadikanlah kami golongan yang mendapat rahmat dan keberkatan serta petunjuk al-Qur’an yang sentiasa Engkau pelihara di bawah Kebesaran dan Keagungan-Mu. Berikanlah dan tunjukkanlah kami jalan yang lurus dalam semua urusan hidup untuk kebahagian di dunia dan di akhirat. Ya Allah, lapangkanlah hati kami dengan limpahan iman, keyakinan dan tawakkal kepadaMu. Hidup suburkanlah hati kami dengan ingatan dan syukor kepada Mu.
Ya Allah, yang bersifat Maha Sempurna dan Penuh Kemuliaan, kami memohon Ihsan daripada-Mu, kurniakanlah kepada kami nikmat kestabilan, keselamatan dan kesejahteraan tubuh badan dari segi intelek, rohani, emosi dan jasmani. Lindungilah kami daripada segala keburukan dan ke‘aiban, hindarkanlah kami daripada segala rupa bentuk kemungkaran dan kemaksiatan, pimpinlah kami ke jalan yang Engkau redhai dan jauhkan kami daripada gangguan iblis, syaitan dan jin laknatullah.
Wahai Tuhan yang memiliki kekuasaan di langit dan di bumi, peliharalah rumah tangga kami serta zuriat kami daripada segala ancaman sifat buruk manusia yang berniat jahat, menggugat keselamatan dan kesejahteraan hidup kami.
Ya Allah, kurniakanlah sebaik-baik pemeliharaan, kesihatan dan keselamatan kepada pemilik blog ini dan kepada semua yang melayari dan membaca blog ini lanjutkanlah usia kami di dalam iman, taat dan takwa serta sihatkanlah dan ‘afiyatkan kami semuanya Ya Allah Wahai Tuhan Yang Maha Pemurah dan Pengasihani.

No comments:

Post a Comment